Λογοτυπο του 'Παιχνίδι της χαράς'

Ένα πλούσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων περιλαμβάνει επαφές και εμπειρίες με ανθρώπους και καταστάσεις.

Παιδιά με VR
Ξυλινα τουβλακια τύπου jenga
παιδικές χρωματιστές ποδιές
Για εμάς:

“Μια παραδοσιακή κατοικία 320τ.μ. με καταπράσινο κήπο 600τ.μ. σε μία ήσυχη περιοχή του Χολαργού, διαμορφώθηκε έτσι ώστε να δίνει, στο παιδί, την αίσθηση πως είναι το "δεύτερο σπίτι" του και συγχρόνως να προσφέρει χαρά, αγάπη, φροντίδα, ασφάλεια, ατομικό ενδιαφέρον και πολλές γνώσεις μέσα από το παιχνίδι και τις κατάλληλες παιδαγωγικές δραστηριότητες.”

Κοριτσάκι που διαβάζει βιβλίο

Το Ανοιχτό Πρόγραμμα

Το Παιδαγωγικό Κέντρο Προσχολικής Αγωγής «Το παιχνίδι της χαράς στηρίζει και εφαρμόζει το ανοιχτό πρόγραμμα εκπαίδευσης των παιδιών το οποίο προάγει την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη και επππλέον μαθαίνει στους μαθητές

  • να μοιράζονται γνώση και συναισθήματα,
  • να λύνουν σε συνεργασία τις όποιες δυσκολίες,
  • να εμπλέκονται σε κοινούς στόχους
  • να σέβονται πς αξίες των άλλων. Στο πρόγραμμά μας η έμφαση δίνεται στη συνεργασία παρά στον ανταγωνισμό και προωθούνται αξίες όπως η ελευθερίαη υπευθυνότηταη αυτοπειθαρχία, η συμμετοχή και ο σεβασμός των άλλων. Αυτά αποτελούν τα βασικά στοιχεία της πρακτικής του ανοιχτού προγράμματος εκπαίδευσης.
  • Ο παιδικός σταθμός είναι μια μικρή κοινωνία με συνεχώς εξελισσόμενους μαθητές. Είναι ένας χώρος χαράς και δημιουργίας όπου κάθε παιδί λειτουργεί ελεύθερα δίνοντας το κατάλληλο περιβάλλον για εξερεύνηση δημιουργικότητα, ανακάλυψη και επίλυση προβλημάτων.

Οι παιδαγωγοί είναι συνοδοί των παιδιών που δημιουργούν το κατάλληλο περιβάλλον ώστε να αναπτυχθεί το οργανωμένο πρόγραμμα που έχει στόχο κάθε παιδί να αναπτύξει το δυναμικό του στο κοινωνικό-γνωστικό, συναισθηματικό και σωματικό επίπεδο. Η μάθηση γίνεται μέσω της ενεργής δράσης και συμμετοχής εξερεύνησης περιβάλλοντος και αλληλεπίδρασης, ενώ το πρόγραμμα προσφέρει ευκαιρίες ανάπτυξης και προετοιμάζει το παιδί για το νηπιαγωγείο ή το σχολείο.

Οι μαθητές

  • Δρουν ως ξεχωριστές προσωπικότητες
  • φτάνουν στην πληρότητα του δυναμικού τους
  • Εργάζονται με το δικό τους ρυθμό
  • Βοηθούνται να τοποθετήσουν τους δικούς τους στόχους
  • Μαθαίνουν να προγραμματίζουν και να αξιοποιούν τον χρόνο τους
  • Έχουν τη δυνατότητα επιλογής ως μέρος της μάθησης
  • Έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη ποικιλία πηγών μάθησης μέσα και έξω απο την τάξη
  • Μαθαίνουν να εργάζονται συνεργαζόμενοι σε ομάδες
  • Εμπλέκονται με διαφορετικές προσωπικότητες καθημερινά

Οι τάξεις είναι

  • ευρύχωρες, με ομορφα ζεστά χρώματα στους τοιχους που λούζονται από φως ημέρας
  • έχουν τα απαραίτητα επιπλα και πολλά ασφαλή παιχνίδια που ανανεώνονται συνεχώς
  • υπαρχουν οργανωμένες γωνιές για δραστηριότητες όπου οι μαθητές ασχολούνται στον ελευθερο χρόνο τους
  • γεμιζουν στη διαρκεια της χρονιας με εργασίες και κατασκευές των μαθητών
  • καθαρίζονται και απολυμαινονται καθημερινά

Η μάθηση βασίζεται

  • στην αλληλεπίδραση όλων των βασικών τομέων εκπαίδευσης
  • στην τοποθέτηση στόχων από κοινού των δασκάλων, των γονέων και των μαθητών
  • στην ανοιχτή επικοινωνία
  • στο προγραμματισμό που αφήνει χρόνο για τα ενδιαφέροντα του μαθητή
  • σε ποικιλία δραστηριοτήτων που σέβονται και ενισχύουν το εκπαιδευτικό προφίλ του κάθε μαθητή

Οι παιδαγωγοί

  • ειναι οδηγοί στην μάθηση, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία προσεγγίσεων και υλικών που καλύπτουν τις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε μαθητή
  • ενθαρρύνουν τον αυτο-προσανατολισμό των μαθητών
  • ενσωματώνουν τα κατάλληλα υλικά απο διαφορους τομείς
  • διδάσκουν μέσω πραγματικών συνθηκών εμπειριών
  • σέβονται την προσωπικότητα του μαθητή και προωθούν την αυτοεκτίμηση
  • επικοινωνούν καθημερινά με τους γονείς

Οι γονείς

  • είναι καλοδεχούμενοι μέσα στην τάξη
  • μοιράζονται στιγμές με τα παιδιά τους μέσα στο σχολείο
  • συμμετέχουν στην εκπαίδευση
  • βοηθούν στον προγραμματισμό και οργάνωση σχολικών δραστηριοτήτων
  • ενεργά εμπλέκονται στον καθημερινό συσχετισμό σπιτιού και σχολείου
  • αναμένεται να δρούν και να συνεισφέρουν με το δικό τους τρόπο στις δράσεις του σχολείου

Δραστηριότητες

Ένα πλούσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων περιλαμβάνει επαφές και εμπειρίες με ανθρώπους και καταστάσεις της κοινότητας. Επισκέψεις και συναντήσεις με διάφορους κλάδους εργασίας και κοινωνικού ενδιαφέροντος, μουσική, τέχνες και αθλητισμός, δίνουν στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο έξω και πέρα απο τους τοίχους της τάξης τους.